Jornada: "Els embassaments: la compatibilitat entre les necessitats vitals de l'aigua i els usos turístics"

Pavelló de Suècia, Berga. Berguedà

Dijous, 18 de juliol de 2013

Presentació

A principis del segle XX, a Catalunya es va iniciar la construcció de diversos embassaments per part d’empreses estrangeres amb l’objectiu de generar electricitat. Cap a mitjan de segle van ser les empreses del país les que van prendre el relleu amb aquest mateix objectiu però també el govern que perseguia dues altres finalitats: assegurar l’abastament d’aigua de la població i protegir les persones i els béns situats aigües avall dels rius.

L’evolució de la societat ha propiciat que més recentment els embassaments es comencin a veure com un espai on satisfer les necessitats de lleure i turístiques de la població.

L’objectiu d’aquesta jornada és debatre sobre aquests aspectes aprofitant la presència d’experts i implicats en els diferents àmbits i les noves oportunitats que poden sortir de la compatibilitat entre les diferents necessitats i usos.

9.00 – 9.30 h. Acreditacions i inauguració

9.30 – 10.00 Conferència inaugural

La funció dels embassaments: Dipòsit d’aigua de boca i regulació dels cabals hidrològic.

Agència Catalana de l'Aigua. Sr. José Miguel Diéguez.

10 - 11.00 Conferències

1. L’ordenació de la navegació i el bany als embassaments de les conques internes de Catalunya. Agència Catalana de l'Aigua. Sra. Carolina Solà.

2. Gestió de la fauna autòctona i al·lòctona a l’embassament de la Baells. Repercussions sobre les activitats que s’hi poden desenvolupar. Direcció General de Medi Natural i Biodiversitat. Sr. Santiago Palazón

3. La pesca en aigües continentals. Direcció General de Medi Natural i Biodiversitat. Representat de l’Àrea de pesca continental.

11.00 – 11.30 Torn de preguntes

11.30 – 12.00 Descans

12.00 – 13.00 Conferències

1. El turisme de pesca a Catalunya. Federació Catalana de pesca esportiva i càsting. Sr. Albert Vidal i Josep M. Prat.

2. El turisme esportiu en un embassament. El cas de Banyoles. Agenda Sports&elements.

Sr. Miquel Juncà

3. Altres tipus de turisme en embassaments. El cas de Riba-roja. Badia Tucana. Sr. Joan Manel Sanz

13.00 - 14.00 Taula rodona

Amb els ponents de les presentacions del matí

14.00 – 16.00 Dinar

16.00 – 17.30 Conferències

1. Disseny de producte turístic en base a la presa de la Baells. Diputació de Barcelona. Sr. Xavier Font i Josefina Comellas

2. Activitats turístiques i recreatives a la Baells. Berguedà Nàutic. Sr. Vicenç Camps

3. La Baells en l’horitzó 2020. Agència de Desenvolupament del Berguedà. Sra. Rosa Colomer

17.30 – 18.30 Taula rodona

Amb els ponents de les presentacions de la tarda

18.30 – 19.00 Conclusions i cloenda

19.00 – 20.00  Activitats opcionals a la Baells.

Preu:

10 € (inclou dossier de les jornades i coffee break)

22 € (inclou dossier de les jornades, coffee break i dinar)

Inscripcions i pagament:

Per web www.berguedareserves.cat (secció propostes)

Més informació:

Agència de Desenvolupament del Berguedà – Rosa Colomer

E-mail: colomeror@adbergueda.cat

Organitza:
Agència de

Desenvolupament

Del Berguedà