La Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona lidera un projecte europeu sobre turisme eqüestre

La Diputació de Barcelona, a través de la Gerència de Serveis de Turisme, lidera el projecte europeu EUquus - Turisme Eqüestre a Europa. Cofinançat per la convocatòria europea de suport a la promoció de productes de turisme temàtic i transnacional sostenible, el seu objectiu és millorar la competitivitat i la sostenibilitat del turisme a Europa i contribuir a la creació d'un entorn favorable a la cooperació transnacional entre els grups d'interès relacionats amb el turisme.

Aquest projecte té un pressupost de 279.873,70€ dels quals la Unió Europea aporta un 75 % de cofinançament, que suposa 209.905,27€.

El projecte, que s'ha iniciat aquest mes de maig i té una durada de 18 mesos, s'està duent a terme per nou socis de set països en representació dels diferents actors involucrats en el sector del turisme temàtic a tot Europa: destinacions (Diputació de Barcelona-Espanya, Fundació Destí Menorca-Espanya, Provincia di Salerno-Itàlia, Chambre Départemantale d'Agriculture de la Dordogne-França i Hushållningsällskapet Östergötland-Suècia), operadors turístics (Far & Ride LTD-Regne Unit), universitat (Faculty of Tourism and Hospitality Management - Croàcia), i professionals de l'equitació (Only Raid SL - Espanya, i Przedsiebiorstwo Rolniczo - Hodowlane GALOPOL - Polònia).

El passat dimarts 14 de maig, la Gerència de Serveis de Turisme va assistir a una reunió  tècnica sobre els aspectes operacionals i financers de la subvenció a la Unitat de Turisme de la Comissió Europea, a Brussel·les. En aquesta reunió vam tenir la oportunitat de fer una presentació del projecte EUquus i conèixer la resta de projectes de turisme temàtic transnacional sostenible, objecte de la mateixa convocatòria.