13 destinacions de la província inicien les Taules de Qualitat per obtenir i renovar el seu distintiu SICTED de qualitat turística 2012

El passat dimecres 7 de novembre es va celebrar a Vic la primera Taula de Qualitat

Aquest mes de novembre ha finalitzat el cicle d’implantació del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació (SICTED). 439 empreses i serveis adherits de tretze destinacions de la província de Barcelona estan pendents d’obtenir o revalidar la seva distinció a la Taula de Qualitat, l’òrgan que avalua el compliment dels requisits obligatoris d’aquest sistema.

Els distintius de qualitat turística del SICTED tenen una vigència bianual, amb un procediment que suposa un primer any per a la distinció i un segon per a la renovació. La província es manté com un dels territoris de l’Estat espanyol amb un nombre més alt de distintius (amb un 10,56% del total de distingits d’Espanya).

Les tretze destinacions que renoven el seu compromís amb la qualitat són Alt Penedès, Alta Anoia, Baix Llobregat, Berguedà, Cardener, Costa de Barcelona-Maresme, Garraf, Moianès, Portes del Montseny, Vall de Sau Collsacabra, Vallès Oriental, Vic i Vilafranca del Penedès.

Les empreses i serveis que revaliden el seu distintiu pertanyen a 24 subsectors diferents relacionats amb el turisme. Entre els grups amb més distintius destaquen Hotels (75 distingits el 2011), Restaurants (58), establiments de turisme rural (47), Museus i centres d’interpretació (38), Oficines de Turismo (35), Platges (27) i Empreses de Turisme Actiu (26).

La qualitat turística com a concepte global

L’objectiu del SICTED és aconseguir que els diferents elements o agents que integren l’oferta d’una destinació turística gaudeixin d’una qualitat elevada i homogènia. La idea principal d’aquest sistema és la conceptualització del turisme com un tot, fent arribar la cultura de la qualitat en una destinació de forma global a tots els subsectors, tant als estrictament turístics --transport, allotjament, restauració i oferta complementària...—com a la resta de serveis a l’abast del visitant –comerç, seguretat ciutadana, transport local, equipaments públics i privats, etc--.

L’Àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona, a través de la Gerència de Serveis de de Turisme,  i juntament amb la Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona, són els ens responsables de la coordinació i el finançament que comporta la implantació a la província del SICTED, que està promogut per Turespaña i per la Federación Española de Municipios y Provincias (FEMP).

Categories:
Qualitat, LabTurisme