Flaix Ocupació Turística Juny 2011

Les dades de l'enquesta sobre l'ocupació turística a la província indiquen un bon començament de la temporada d'estiu a través de dos indicadors principals: la consolidació de l'ocupació hotelera a la Costa de Barcelona, per una banda, i els signes de recuperació del turisme rural, per l'altra.

L'Enquesta Flaix Juny 2011 ha estat realitzada per l'Àrea de Desenvolupament Econòmic, a través del Laboratori de Turisme de la Delegació de Turisme, i té per objecte analitzar l'ocupació en els diferents tipus d'establiments turístics: hotels, cases de turisme rural, càmpings i apartaments.

El treball presenta els resultats del mes de juny, en els quals destaca la xifra d'ocupació en hotels, arribant la mitjana provincial a gairebé el 70%. Amb un creixement mitjà de més del 9%, l'ocupació hotelera confirma la tendència a l'alça iniciada el passat mes d'abril, durant les vacances de Setmana Santa.

El Berguedà, líder en turisme rural

El nombre de turistes allotjats en establiments rurals augmenta lleugerament en pràcticament tot el territori provincial, la qual cosa es tradueix en una mitjana de més del 39% d'ocupació i un creixement de quasi el 8% en relació al juny de l'any passat. La comarca del Berguedà, una de les que compta amb més establiments de turisme rural de la província, lidera la recuperació de les comarques de muntanya en aquest segment d'allotjaments turístics amb una ocupació per sobre del 43%.

Els càmpings mostren una tendència irregular amb bons nivells d'ocupació especialment a la marca turística Costa de Barcelona-Maresme i amb resultats positius a la resta de la província.

Les dades d'ocupació disponibles respecte als apartaments turístics indiquen que la marca turística Catalunya Central manté unes xifres similars a les del mateix període de l'any passat, al voltant del 40%, mentre que la marca Costa de Barcelona Mar, Modernisme i Penedès (Costa Garraf) compta amb un increment del 8%.

A mal temps, bona ocupació turística

Les condicions meteorològiques, un factor rellevant en relació amb els desplaçaments turístics, s'han caracteritzat durant el juny per pluges més abundants i inestabilitat atmosfèrica més freqüent que en anys anteriors tant en zones de costa com d'interior, la qual cosa, però, no sembla haver afectat negativament les xifres d'ocupació turística.

Etiquetes:
Grups de treball: